متاخرتش في البارت يارب ترفعوا معنوياتي😊
الفصل «23»
تكملھ البدايه ....
في شقه ندي
سليم...كان جالسا علي المائده والأفكار تتصارع بداخله ول يقوي علي الدخول لغرفته أخته لايستطيع النظر إليها لا يعلم أهي الجانيه أم المجني عليه وكرجل شرقي بحت لا يفهم سوي أن الاثني عار يريد قتلها بشده حتي وإن كانت لا ذنب لها سوى أنها أنثي
شمس...وقفت أمام باب الشقه بتردد قلبها يقرع كالطبول تخاف بشده عليه فهي تعلمه كخطوط يدها وعقلها يصدر ألف الأصوات أن تلتزم الصواب دون رأي ذالك القلب فسليم كما هو لا يتغير مثقال ذره سوى انتكاسه أسوء من ذي قبل وبصوت حاولت اخارجه سليم
سليم....بنظرات من البراكين المتفجرة جايه ليه جاي تشمتي وتتطمني إن اخوكي اذها واخذ يهزها بقوه ويده تمسك معصمها بشده وبصوت منكسر ليه ذنبها أيه
شمس...وبنبره حاولت تكون جامده ذنبها أنك اخوها بس هي اتئذت بسبب ظلمك ايوه ياسليم شوف كام مره حللت لنفسك تكلم ست ويطور الكلام وأنت مش جوزها متسغربش لما بتحلل لنفسك الكلام وتذم الفعل بس نسيت أن النيه ربنا بيحسبنا عليها ورب الكلام رب الفعل شايف ومطلع وشوف كام مره ضربتني وهنتني وكسرتني عشان حبيتك والحب معصيتش ربنا فيه بس هقول ايه العيون والقلوب ملناش سلطان عليهم هما الي بيفضحوا كلام القلب ايوه بيفضحوا لما إلي بتحبوا يشوف حبك جريمه وعيب فيك انت آب ياسليم بس أب ناقم تقدر تقولي بنتك بتحب ايه بتكره ايه شيلتها كام مره تعرف حتي لون عينها أنت رفضتها لمجرد انها بنت وهتجيبلك عار مبصتش للجزء التاني أنك لو ربيتها كويس هتدخل بيها الجنه فوق ياسليم داين تدان بس دينك تقل عند ربنا فحب يوجعك عشان ترجعلوا عارفه أن ندي ملهاش ذنب بس دا خير ليها واخويا عمروا ما يئذي حد وخصوصا لو قلبوا معاها طلقني ياسليم وانا هاخد بنتي وأبعد مش هستني ذنب أبوها يئذيها وذهبت
سليم...بانكسار شمس ادخلي لندي شوفيها لو دخلت معرفش هعمل ايه
شمس...ودموعها تملاء وجهها نظرت له بخذلان وانكسار وذهبت لندي ولكنها شهقت من منظرها ظلت نصف ساعه تغير لها ملابسها وتحاول افاقتها ولكن دون جدوا وبصوت عالي سلييييييم الحقني ندي نبضها ضعيف جدا
......
صباحا
زهره..نور أنا وصلت بس معرفش الدور الكام
نور...الدور الخامس الشقه ع الشمال
زهره...يوه الثالث
نور...زهره الدنيا مش نقصاكي علي الصبح
زهره...انتي عارفه بخاف من الاسانسير
نور...بعصبيه اقفلي ورمت الهاتف وذهبت
زهره...واقفه أمام العماره وبهمس هي عاليه كده ليه طب اطلع الخامس ازاي منك لله يا سليم تولع يابعيد
ليث...نزل من عربيه وجذب انظاره تلك الفتاه الواقفه أمام العماره ويبدوا عليها الإعياء واتجه لها وبصوت رجولي حاد في حاجه يا انسه حضرتك كويسه
زهره...بفزع يامااااااما حرامي
ليث...بصدمه فين الحرامي
زهره...هو مش انت حرامي
ليث...استغفر الله ودخل العماره
زهره...انت ياعم لوسمحت
ليث...اللهم ما طولك يا روح نعم
زهره...لو سمحت ياعمو حرامي اطلع الخامس ازاي
ليث...بنظره ساخره الاسانسير
زهره...بفزع لا شكرا هدور علي حاجه تانيه وتركته وذهبت تجلس علي السلم
في الشركه
ليث...دخل الشركه قبل معاده بساعتين وكان مبعثر الملابس كافكاره
نهي...بفزع مستر ليث
ليث...أعطاها ورقه وقال كلمي الرقم دا والمعياد انهارده الساعه 9بسرعه يانهي وكلميلي داليا وحوليها لمكتبي
نهي ...مالوا ع الصبح انا مالي مالي ازاي دا فاضل شويه وهيطلع دخان
غيث...نهي
نهي....يامااااااما
غيث...ههههههههههه ههههههههههه بتكلمي نفسك ليه ع الصبح
نهي...هو في مصيبه وهتقفلوا الشركه صح
غيث...الله أكبر ليه كده
نهي...اصل الصبح المهندس حسام في مكتبوا وأنا كنت داخله اجيب الملفات الصبح زي عادتي لقيته ومبوز اوووي ومن شويه مستر غيث داخل بيطلع دخان
غيث....ممممممم غريبه
نهي...هااااا هتقفلوا الشركه
غيث...أنا إلي هرفدك ودخل لليث
....
في شقه رحمه
رحمه...الو
نهي...مدام رحمه المالكي
رحمه...ايوه مين حضرتك
نهي...أنا سكرتيره شركه L.G وفي ميعاد لحضرتك الساعه 9
رحمه...شركه ايه أنا مش فاهمه حاجه وايه علاقتي بالشركه
نهي...معرفش والله يامدام كل المعلومات ابلغ حضرتك بالمعياد ومستر ليث هو مقالش غير كده
رحمه...ماشي شكرا وأغلقت الهاتف ليث
فلاش بااااك
رحمه...أنا مبحبوش
عبدالرحمن...ههههههههههه ليه بس
رحمه.... نجلاء بتقولي ديما مبوز روح أنت الغداء وخد احمد بس أنا لا
عبدالرحمن...ازاي بس مش هتروحي عشان مبتحبهوش
رحمه...انت عارف اني خوافه ومش هروح دي نجلاء بتقول ديما مكشر يرضيك يجلي اكتئاب والبيبي يكتئب لا ياعم روح أنت
عبدالرحمن...قبل رأسها لا ميرضنيش بس ليث كويس جدا بغض النظر أنو كشرى سلام
انتهي الفلاش بااااك
رحمه...علي صوت الجرس مين
نور...صباح الخير
رحمه...صباح النور علي فين الصبح كده
نور...رايحه المستشفي
رحمه...مامتك كويسه
نور...الحمدلله متقلقيش
رحمه...أمال انتي تعبانه اه ما اكيد من العك الي بتاكليه ومبتحافظيش علي صحتك
نور...بااااااس احنا كويسن بس ندي وخالتي ناديه في المستشفي وشمس معاهم خلي بالك من تسنيم لما تصحي
رحمه...استر يارب في ايه
نور...بعدين سلام
رحمه...ربنا يستر واتجهت لشقه نور لتجلب تسنيم لكي تنام بجوار مريم وبعد ربع ساعه
هدي...كنتي فين يارحمه وتسنيم بتعمل ايه معاكي
رحمه...نور سابتها معايا أنا هدخلها جنب مريم وانتي خلي بالك منهم
هدي...وانتي رايحه فين
رحمه...مشوار مهم
هدي...مشوار ايه
رحمه...والله معرفش
هدي..باستغراب ازاي متعرفيش ازاي مهم
رحمه...هحكيلك بعدين أنا هروح اجهز وهتاخر شويه هعدي علي المحاميه
هدي...ربنا معاكي
.......
في مكتب داليا
نهي...الو
داليا...الو ازيك يانهي
نهي..الحمدلله معلش لو صحيتك بس مستر ليث سايب تعليمات يكلمك ضروري
داليا...ولا يهمك حوليني ليه وبعد دقيقه
ليث..ايوه ياداليا
داليا...صباح الخير
ليث..وصباح النور
داليا...خير نهي قالت أنك عاوزني ضرورى
ليث...في قضيه عندك بإسم رحمه المالكي
داليا...سورى ياليث دا شغل ومينفعش تعرف أسرار
ليث...عارف والله بس حبيت اعرفك أن قضيه ضم الحضانه اتغلت من قبل الطرف التاني وكده القضيه إنتهت قبل ما تبداء
داليا...ممممممم إزاي
ليث...مش مهم المهم كده وقفت القضيه
داليا...هستني الموكله واعرف منها وهعمل اتصالاتي شكرا ياليث
ليث...العفو وقضيه عرفه عاوز حكم باسرع وقت ممكن
داليا...تمام سلام
ليث سلام
وعلي الجانب الآخر
غيث...أنا مش فاهم حاجه خالص
ليث...مش مهم
غيث...ازاي وانت فاضل شويه وتولع لوحدك
ليث...سيبك مني المهم ملف***يخلص عبدالله مش جاي انهارده
غيث...طيب سلام
.......
بعد ساعه
زهره...صباح الخير
نهي...صباح النور
زهره...تحاول التقاط أنفاسها المهندس حسام موجود
نهي...ايوه يافندم بس في معياد
زهره...لا
نهي...اسفه يا فندم لازم ميعاد الأول
زهره...بس أنا اختو ممكن حضرتك تبلغيه
نهي...اتفضلي ورفعت الهاتف الو
حسام...بارهاق الو
نهي...في وحده هنا بتقول أخت حضرتك
حسام..دخليها
نهي...اتفضلي وبعد دقائق
.....
في مكتب حسام
زهره...دخلت المكتب وبصياح كده يا حسام تقفل تليفونك ومتبيتش في البيت وتسيبني طول الليل هتجنن
حسام...جايه ليه
زهره...هو أيه الي جايه ليه
حسام...ماما بعتتك
زهره...حاولت بلع غضه في حلقها أصل
حسام...يبقي خلاص أنا مليش مكان في البيت
زهره...يعني ايه الكلام دا دا بيتك مينفعش تسيبو
حسام...كان بيتي وأمي طردتني خلاص
زهره...جلست أمام ركبته أنت عارف ماما وعارف مقدار صدمتها معلش اعذرها يومين وتهدي
حسام ..وأنا مين يعذرني نصبتوا المحكمه وحكمتوا من غير ما تسمعوني خلاص
زهره...لا طبعا انا عارفه ومتاكده أنك مستحيل تعمل كده وأشارت بيدها لأن ندي هنا والي معصاش ربنا وهو بعيد عن بيتو استحاله يئذي حد
حسام...زفر انفاسه بغضب بالغ وأخبرها بما في قلبه
ّ...
ادعو لمامتي فضلا بظاهر الغيب ولكم بالمثل💚
......
كاااااات كفايا كده
حسام هيقول لزهره ايه ؟؟؟وندي جرالها ايه؟؟؟ مخمنتوش كلام نور لحسام😢😢،رأيكم في كلام شمس؟؟
٠•••
بقلمي
رانيااا صلاح