أشخاص في صن سيت
مشاهدة المزيد
مواضيع مماثلة
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي

رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث Empty رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث

Rania Salah
Rania Salah
النجمة الفضية 50%
النجمة الفضية 50%
اسم الدولة : : مصر
العمر : 19
عدد المساهمات : 32
المعجبون بمواضيعى : 7
تمت المشاركة في الإثنين 16 سبتمبر 2019 - 20:43
الفصل(3)
علياء...نور يانووووور
نور...ها
علياء..مالك بنادي من ساعه
نور...ول حاجه أنا هستأذن
علياء...مالك بس
نور...الصداع سلام وبعد دقائق كانت تهيم بين الشوراع الي أن جلست بالقرب من النيل ول تدرى كيف ساقتها قدمها لتلك المكان أخرجت هاتفها الو
هدي...يارحمه رحمه
رحمه...ايوه
هدي...تليفونك بيرن من بدرى تعالي شوفي مين
رحمه..حاضر جايه الو
نور...رحمه روحي جيبي أحمد من المدرسه عندي شغل كتير واغلقت دون أن تسمع رد
هدي...مين يارحمه
رحمه...نور وبتقولي اروح اجيب أحمد عندها شغل
هدي...روحي يابنتي وسيبي روما معايا
رحمه...حاضر هغير واجي وبالمره هجيب الطلبات ودواكي
هدي...بلاش دواء يابنتي أنا تعبت واهو ارتاح بدرى
رحمه...بعد الشر عنك ياخالتي وتسيبيتي لوحدي واقتربت وقبلت يدها
هدي...ربنا معاكي ويرضيكي يابنتي
....
هديه..شوفي اخوكي بيعمل ايه وبطلي طفاسه
زهره...في ايه يا ماما وبلعت ما تبقي يعني ماكلش يعني
حسام...خرج من الغرفه سيبيها تأكل دي مبيبانش فيها حاجه معرفش عندها السكر ازاي ومبتعبش
زهره..تركت ما في يدها الحمد لله شبعت ودخلت غرفتها تبكي
هديه..ليه كده يابني
حسام...والله ما اقصدش ياماما أنتي عارفه زهره عندي عامله ازاي انا هدخل اصالحها
هديه...مسكت يده اقعد سيبها هي لما بتزعل بتحب تفضل لوحدها
حسام...جلس باستسلام طيب وكان ينظر لباب الغرفه كل حين واخر
هديه...ربنا يحفظكوا
....
عوده لنور
كانت تنظر لنيل بشرود وتذكرت
فلاش باك
رحمه...الو يانور انتي فين
نور...أنا في العياده مستنيه الدكتور ودقائق الممرضه مدام نور ..نور سلام واغلقت الخط.
الدكتور..ازيك يا مدام نور
نور..تمام يا دكتور وبتوتر بالغ خير
الدكتور ..بعمليه شديده الاشاعه إلي طلبتها بتبين أن في مشاكل في التبويض ودا نتيجه للوزن الزائد وعنق الرحم واسع المفروض محتاج عمليه عشان نقلل حجم الاتساع وبعدها تقدرى تخلفي براحتك
نور..تمام يادكتور وخرجت من العياده تهيم ولا تدرى كيف وصلت لبيتها
عصام...اتاخرتي ليه
نور ...كنت عند الدكتور
ماما عصام.«حماتها»..بمصمه وقال ايه ياحبيبتي
نور...وقصت ما قاله الدكتور
حماتها..بمصممصه طيب ودخلت غرفتها ياميلة بختك يا بني
نور...نظره لعصام تريد أن يبس الأمل لها ولكن
عصام...معلش يانور وخرج من البيت ظل الحال 6اشهر
حماتها..نور يا نور
نور...نعم ياطنط
حماتها...تعالي اقعدي عاوزاكي في كلمتين
نور...جلست بجانبها اتفضلي
حماتها.... بصي ياحبيتي سلامه في خير وخير في سلامه أنا أم وايامي خلاص بقت معدودة وأنتي متاخذنيش يابنتي بقالك سنتين أهم متجوزه لا عيل ول تيل
نور...منا بتعالج ياطنط
حماتها...علاج ايه بس يا حبيبتي مفيش حاجه نافعه وانا عاوزه اشيل عيال ابني قبل ما أموت
نور...العمر ليكي ياطنط
حماتها...في وحده جارتنا ليها بنت أختها مطلقه ومعاها بنت يعني بتخلف
نور...وانا مالي ياطنط
حماتها...مالك إزاي دا انتي اساس الموضوع أنا عاوزه اجوزها لعصام
نور...بذهول وأنا
حماتها...وانتي ايه ما انتي مراتو برضو
نور...بس يا طنط أنا مش عاوزه جوزى يتجوز ودا حقي
حماتها حق ايه ياحبيبتي أنتي لا عندك عيل ول تيل ومصمت شفتيها ولا حتي حملتي قبل كده وياعلم هتخلفي ول لا وابني مش هربطو جنبك
نور...لما عصام يجي
حماتها...بلا عصام بلا نيله أنا امو وادري بمصلحتو
نور..يبقي يا أنا ياهي
ودخل عصام...قي ايه صوتكو جايب آخر العماره
نور...شوف مامتك بتقول ايه ياعصام عاوزه تحوزك قريبه جرتكوا
عصام...نظر لولدته بلوم يانور
نور...هي كلمه انت عاوز تتجوزهافعلا
عصام...مش بظبط يانور انتي عارفه اني عاوز ابن وانتي
نور...سكت ليه مبخلفش صح
عصام...دا شرع ربنا
نور...صح شرع ربنا وشرع ربنا اني اطلب الطلاق ورحلت
انتهي الفلاش
نور...بدموع الو
زينات...فينك يانور الساعه داخله علي تسعه
نور...معلش ياماما تص ساعه وهبقي عندك
زينات...طيب يابنتي متتاخريش
......
عوده لزهره
حسام..يطرق الباب ممكن ادخل
زهره...تمسح دموعها تعالي ياحسام واستقامت في جلستها
حسام...مالك بقا بقي دي مقابله ليا بعد 11سنه سفر مكنش العشم
زهره...معلش تعبانه شويه وتحاول كبت دموعها
حسام..أنا اسف والله مقصدش أنتي عارفه معزتك عندي ازاي
زهره..مفيس حاجه
حسام ..بالبوز دا لا مستحيل اضحكي بقا
زهرة...مممممم
حسام...أيه رأيك نخرج
زهره..بفرح بجد
حسام ...بابتسامه صادقه جدا
زهره...يلا وقامت مسكت يده يلا بره عقبال ما البس واخذته لخارج الغرفه واغلقت الباب
هديه...ها لسه زعلانه
حسام...لا هنخرج
هديه...دلوقتي
حسام...ايوه يا ماما
هديه...يابني انت لسه جاي من السفر وتعبان
حسام..قبل جبينها انا هروح اغير عقبال ما بنتك تخلص
......
أحمد..ماما هو فين عمو
رحمه...مسافر ياحبيبي
أحمد...وتيته
رحمه...مسافره
أحمد...بعبوس ليه منرحش نقعد معاهم تاني زي ما بابا كان هنا قبل ما يسافر لربنا
رحمه...معلش ياحبييي ظروف وانت هنا حد زعلك
أحمد...لا بس أنا بحب عمو عبدالله
رحمه...وهو كمان بيحبك بس هو مشغول
أحمد...يعني هكلمو
رحمه انهارده مينفعش
أحمد...بخيبة ليه
رحمه...دلوقتي الساعه10ممكن يكون نام يوم الجمعه نكلموا ماشي
احمد...ماشي
رحمه...يلا بقا علي النوم يا أستاذ وادخلته غرفته ودسرته بالغطاء وخرجت
هدي...امال فين عرفه
رحمه...معرفش علي يدك بقالي أسبوع بتحايل عليه اقعد معاه عشان اكلموا ومش عارفه
.....
سليم...دخل منزله 10مساء شمس يا شمس وجدها في غرفه ابنته نائمه بجورها ظهر معالم الضجر عليه ورحل الي غرفه النوم ألقي بجسده علي الفراش وبعد مده خرج من الحمام وأمسك هاتفه وفتح أحد وسائل التواصل الاجتماعي لكي يتحدث مع احدي النساء كعادته في الاونه الاخيره ونام وترك هاتفه مفتوح
......
رأيكم في عصام وتفكير مامتو ....
.....
بقلمي
رانيا صلاح

رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث Empty رد: رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث

راجية الشهادة
راجية الشهادة
النجمة الذهبيه
النجمة الذهبيه
اسم الدولة : : مصر
العمر : 19
عدد المساهمات : 254
المعجبون بمواضيعى : 38
تمت المشاركة في الإثنين 16 سبتمبر 2019 - 21:54
حلوة خالص ربنا يبارك

رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث Empty رد: رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث

حسام
حسام
النجمتان الفضيتان 20%
النجمتان الفضيتان 20%
اسم الدولة : : قطر
العمر : 22
عدد المساهمات : 97
المعجبون بمواضيعى : 57
تمت المشاركة في الأربعاء 18 سبتمبر 2019 - 10:48
الرواية كم فصل؟

رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث Empty رد: رواية الأنثي والغريب الفصل الثالث

Rania Salah
Rania Salah
النجمة الفضية 50%
النجمة الفضية 50%
اسم الدولة : : مصر
العمر : 19
عدد المساهمات : 32
المعجبون بمواضيعى : 7
تمت المشاركة في الخميس 19 سبتمبر 2019 - 0:06
قيد الكتابه
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Top