chatالمواضيع الأخيرة
مدخل وبوابة حصرى لاحلى منتدىaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 22:03personboualem02
كود عرض الاقسام بشكل مربعات وحصريaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 20:45personboualem02
حصرى قالب ارسال الموضوع لاحلى منتدىaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 20:17personboualem02
كود تسريع المنتدي الجديد لأحلى منتديaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 19:56personboualem02
اعلان : سوف يتم تغيير مظهر موقع صن سيتaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 17:58personبوعلام
[Css]لجعل الاكواد فى المواضيع بشكل احتراافىaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 17:23personبوعلام
كود صندوق الردود الجديد بشكل مطورaccess_timeالأربعاء 13 أكتوبر 2021 - 17:15personبوعلام
استايل حصري لاحلى منتدي 2017 بشكل جديدaccess_timeالجمعة 8 أكتوبر 2021 - 17:05personboualem02
مواضيع مماثلة
أشخاص في صن سيت
مشاهدة المزيد

نُشر بواسطة:

Nadia
النجمة الذهبيه
النجمة الذهبيه
تاريخ النشر:
الجمعة 23 مارس 2018 - 21:43
اسم الدولة : :
المنصورة
عدد المساهمات :
254
المعجبون بمواضيعى :
65

كلمات دليلية:

قصة الشاب الذي أحب فتاة ثم اتخطبت

واحد كان بيحب واحده واتخطبت .. ابوه فرض عليه يتجوز بنت قريبتهم .. قاله انت اخترت مره وخذلتك !! سيبلي انا اختارلك بنت بلد ومن طينتك ! .. ولانه كان يآئس فمش فارقه ! اي بنت والسلام .. وافق .. مبيحبهاش .. بس هيعمل ايه ما باليد حيله .. قيداله صوابعها شمع ومش عاجبه .. اكتشف انه عنده الكبد في مرحله متأخره .. سافر الصين قالوا انه لازم يعمل عملية زرع كبد .. عاوزين متبرع .. نفس فصيلة الدم .. مراته قالتله سهله ومحلوله .. انا هتبرعلك بجزء من الكبد بتاعي وان شاء الله التحاليل تقول اني كويسه ونفس الفصيله من دمك .. انتي اتجننتي !!! .. قالتله ابقي فعلا اتجننت لو سبتك تروح مني بعد ما حبيتك عمري كله !! .. بكي .. و حضنها .. باعت دهبها وكملتله تمن العمليه و اتربعتله بجزء من كبدها !! .. كبدها اكتمل .. ورجعت سليمه .. وهو عاش والعمليه نجحت .. بس كبده مكتملش لوحده .. حياته كلها اكتملت .. اكتملت بيها .. ويمكن لو اتجوز اللي حبها مكنتش اصلا هتتبرعله ولو بجنيه ! ... وان بغبائي اللي كنت مش طايقها اصبحت احب الناس لقلبي .. ايوه سميت بنتي علي اسم مراتي .. ولو طلبوا اني اتبرعلها بقلبي .. صدقني مش هتردد ولو للحظه .. الله يصلح حالها ويفرحها دنيا وآخره ويرزقني بيها تاني ف الجنه .. اصل حياه واحده ف خدمة الست دي ( مش كفايه ) !

- في دعوه ديمًا بدعيها ( اللهم ان لم يحدث ما أحُب فحببني يا الله فيما حدث وما قسمت ) !
علي راي المثل ( مفيش حلاوه من غير نار ) ! من حضن العتمه الفجر بيشقشق .. ربنا العظيم بيقول في القرآن (إنا كل شيء خلقناه بقدر ) كل شيء معمول حسابه بالملّي .. كل حاجه مترتبه .. قال علي نفسه ( يُدبر الامر ) ! ولعل ربنا يفتحلك الخير من باب كنت فاكره من غير مفتاح ! قريت حاجه ( بتقول ان في قوقعه كانت حاسه بألم جواها .. و مضايقه وكارهه نفسها بسبب المها .. الكاتب كمل وقال عن القوقعه ؛ مسكينه ! متعرفش ان هيجي غواص ويكتشفها ويفتحها فتعرف سبب الالم دا ان فيها لؤلؤ لا يقدر بثمن !! خلاها غاليه ومُختلفه عن غيرها من الصدف والقواقع !! ) .. القلم الرصاص لما نبريه خطه بيحلو ! فمش كُل نقص بيحصلك بيقلل منك .. يمكن بيبريك علشان تكون احسن !! .. عارف لما تسيبها لربنا وتقول حسبي الله ونعم الوكيل ربنا بيعمل ايه ؟! ربنا بيرد عليك فورًا ويقول ( وعزتي وجلالي لانصرنك ولو بعد حين ) ربك هينصرك .. مع الوقت هتعرف حكمته .. هتعرف انه بيحبك وهتبكي من خجلك انك اسأت الظن فيه .. مبيحطش ف ظروف غير وهو عالم ان كتفك هيشيل وانت قدها .. يختبر صبرك .. لقي معندك اصيل بيرقيك عنده ويشيل عنك ويفرحك .. اطمن ومتشلش طاجن ستك فوق نافوخك ! كله مترتب وكله هيبقي زي الفُل !! ربك كتب علي نفسه الرحمه من قبل حتي ما يخلقك ! ربنا خلاص قال كلمته هيفرجها و هيفرحك .. حكمتك_يارب