شركة فور يمنى


الرئيسيةصن سيتبحـثالتسجيلدخول


 


 
 
تجديدات موقع صن سيت الاخيرة نحن نتميز عن المواقع الاخري اضغط هنا
◄◄ صن سيت►► يحتفل بمرور 6 أعوام للمزيد إضغط هنا
اعلان : مطلوب مشرفين على أقسام الموقع إضغط هنا
جديد من صن سيت : جرب صن سيت ماسينجر للهواتف الذكية اضغط هنا
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك حصرى : ستايل لاحلى منتدى شبيه بالمدونات 2015
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اول مافعله المسلمون هام جدا
شارك اصدقائك شارك اصدقائك قصة هدير بالتفصيل
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تفسير حلم الكباش والماعز والبقر
شارك اصدقائك شارك اصدقائك جدول مبارايات كأس الأمم الأفريقية والقنوات الناقلة وتردداتها
شارك اصدقائك شارك اصدقائك عاجل..اغتيال السفير الروسي في اليمن
شارك اصدقائك شارك اصدقائك حابه اذكر نفسي واخواتي البنات بعض نصائح الإسلام لنا
شارك اصدقائك شارك اصدقائك كيف استلم ارباحي من جوجل ادسنس في المغرب ؟
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الغفلة داء قاتل مهلك
شارك اصدقائك شارك اصدقائك قلنا يانار كوني بردا وسلاما
أمس في 21:29
أمس في 20:41
الأحد 15 يناير 2017 - 13:00
الأحد 15 يناير 2017 - 11:32
السبت 14 يناير 2017 - 18:37
السبت 14 يناير 2017 - 17:18
السبت 14 يناير 2017 - 0:25
السبت 14 يناير 2017 - 0:00
الأربعاء 11 يناير 2017 - 10:35
الأربعاء 11 يناير 2017 - 10:27
إضغط علي شارك اصدقائك اوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!


قم بالاعجاب لصفحة موقع صن سيت على الفيسبوك ليصلك كل جديد ...

شاطر|

قصه استقامتى..يمكن تفيدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل
{..رحمة..}
النجمة الذهبيه 20%
النجمة الذهبيه 20%

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

اسم الدولة : : مصر
العمر : 16
عدد المساهمات : 347
المعجبون بمواضيعى : 83
09082016






ف فترة من حياتى كنت سئ جداً .. كل حياتى كانت غلط ف غلط .. و ف يوم كده اتخنقت من ال كنت فيه و كنت حاسس بضيق كبير كأن قلبى كان بيغرق ف بحر من السواد و عايز يطّلع علي الوش ياخد أى نفس .. و ف اللحظة دى أذن مؤذن صوته جميل لأذان العشاء .. انا فاكر اللحظة دى كويس كنت قاعد مع صحابي بنهزر روحت باصصلهم و قولتلهم " ماتيجو نصلى " .. انا مش عارف ازاي قلت كده و هم كمان استغربوا من الجملة كأنى ضربتهم ب فحل بصل ف وشهم و لقيتهم باصينلى باستغراب ..
المهم انا ولا كأنى واخد بالي نزلت من السكن و رجلى سحبتنى للمسجد .. دخلت إتوضيت و صليت مع الجماعة .. و حسّيت إنى اخدت نفس بعد خنقة كبيرة .. رجعت السكن حسّيت اني لِسَّه محتاج تانى .. رحت واخد دش وماسك المصحف ده فى ظل استعجاب من صحابي "دخلت أوضتى قفلت عليا و قلت أصلى من المصحف لأنى كنت ساعتها مش حافظ قرآن كتير ..
المهم قلت عايز سورة كبيرة بس ماتكونش البقرة عشان باسمعها كتير .. عايز حاجة اكون مسمعتهاش خالص .. فتحت سورة آلِ عمران و صليت .. و بعد اول ركعة و انا ف السجود لقيتنى بادعى لربنا و باقول انا آسف يا رب سامحنى .. أنا بأعمل حاجات كتير غلط و ماشوفتش منك غير كل ستر و رحمة و رزق و كرم .. و قلت " أنا بحبك أوى يا رب " استغربت الجملة بعد ما قلتها و قلت ايه ده ؟ هو انا ينفع أقول لربنا انا بحبك اوي يا رب .. و حسّيت اني قلت حاجة غلط ف قلت أنا آسف يا رب و رحت قايم بسرعة من السجود و دخلت ف الركعة التانية و مسكت المصحف و أول آيه قريتها بعد الدعاء ده كانت
قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيم
مش هاقولكم على احساسى ف اللحظة دى و رعشة ايدى و دموعى اللي غرقت المصحف و انا حاسس ان ربنا بيكلمنى .. انا عايز أقول حاجة تانية خالص .. الحمد لله إنى سمعت الاذان وهز كياني .. و الحمد لله ان لما رجلى ساقتنى للمسجد .. سبتها ..
هتجيلك فرصة للحظة تحسسك إنك عايز تبعد عن الغلط .. إوعى تضيعها ..
احبكم في الله ^^

مواضيع ذات صلـــــــــــــــــــــة

مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

ردود موضوع : قصه استقامتى..يمكن تفيدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل
كاتب الموضوعرسالة

قصه استقامتى..يمكن تفيدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة
لا يوجد حالياً أي تعليق
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
موقع صن سيت :: عالم الفن :: قصص وحواديت - Tales and stories-


الساعة الآن



صن سيت

↑ Grab this Headline Animator

Feedage Grade B rated

انتقل الى: